کانادا برنامه دارد تا بیش از 400هزار مهاجر را در طی 3 سال آینده بپذیرد

کانادا برنامه دارد تا بیش از 400 هزار مهاجر را در طی 3 سال آینده بپذیرد

 

وزیر مهاجرت کانادا ، مارکو مندیچینو اخیراً دریک برنامه تلویزیونی، دیدگاه خود را در مورد وضعیت سیستم مهاجرتی این کشور به اشتراک گذاشت.

مندیچینو در این مصاحبه 20 دقیقه ای، در حالی که برای بینندگان توضیح می داد که چگونه دولت فدرال قصد دارد با تأثیرات بیماری کرونا کنار بیاید، در مورد طیف گسترده ای از موضوعات مهاجرتی صحبت کرد.

مباحث مورد بحث وی شامل موارد زیر بود:

    • طرح جدید مهاجرت 2021-2023
    • گرفتن تابعیت کانادایی
    • پایلوت مهاجرت شهری(Municipal Nominee Program)

طرح جدید مهاجرت 2021-2023

مندیچینو اظهار کرد سیاستی که دولت کانادا میتوانست برای مقابله با وضعیت ناشی از بیماری کرونا اخذ کند کاهش نرخ پذیرش مهاجران و یا توقف مهاجر پذیری بود اما در عوض دولت کانادا از این وضعیت درجهت شکوفایی خود، با پذیرش مهاجران در طی همه گیری ویروس کرونا و پس از آن استفاده کرده است. بدین ترتیب، کانادا در صدد است تا بیش از 400،000 مهاجر را در طی سالهای آینده پذیرا باشد. مندیچینو گفت این امر مهم است زیرا مهاجران در ایجاد شغل و همچنین تأمین نیازهای حیاتی بازار کار در حوزه خدمات ضروری به ما کمک می کنند.

مندیچینو در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به محدودیت ها و اختلالات ایجاد شده ناشی بیماری کوید 19، پذیرش مهاجران منطقی و واقع بینانه است گفت که فکر می کند پذیرش مهاجران در طی همه گیری ویروس کرونا نوآورانه بوده و این فرصتی را برای کانادا فراهم می کند تا جمعیت داخلی خود را از طریق نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی که در کانادا حضور دارند افزایش دهد و شرایط دریافت اقامت دائم کانادا را برای آنها تسهیل کند.

گرفتن تابعیت کانادایی

مندیچینو همچینین در صحبت های خود  به یک برنامه آزمایشی جدید که به افراد داری اقامت دائم این امکان می دهد که درخواست تابعیت کانادا را بصورت آنلاین تکمیل کنند اشاره کرد و گفت روند کار به خوبی پیش می رود و کانادا تنها کشوری است که پروسه دریافت تابعیت را به صورت آنلاین انجام می دهد.

مندیچینو همچنین اضهار کرد که علاقه دارد که فعالیت این سیستم پس از همه گیری ویروس کرونا نیز ادامه یابد و کلیه پروسه تابیعیت، مجازی و بدون تماس باشند او همچنین اعلام کرد که علاقه مند به کاهش موانع تازه واردان است. یکی از اولویت مندیچینو که آنها را در دسامبر 2019 اعلام کرد آن بود که برنامه دارد تا هزینه های تابعیت کانادا را رایگان کند. تأخیر در تحقق این قول به احتمال زیاد ناشی از بیماری همه گیر بیماری کرونا می باشد.

پایلوت مهاجرت شهری (Municipal Nominee Program)

یکی دیگر از اولویت های مندیچینو که در سال 2019 اعلام کرد راه اندازی یک برنامه استانی برای اسقرار مهاجران در شهرهایی با مساحت کمتر است. وزیر با اشاره به ابتکاراتی مانند پایلوت آتلانتیک و پایلوت مهاجرتی روستایی و شمالی  گفت که وی معتقد است MNP یکی دیگر از برنامه های فدرال است که به تازه واردان اجازه می دهد زندگی خود را در شهر های  کوچکتر کانادا آغاز کنند.  مندیچینو اعلام کرد که IRCC  در حال مذاکره با استان های مختلف برای طراحی این برنامه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *