نرم افزار GeoMatch

نرم افزار GeoMatch

سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در حال کارکردن بر روی نرم افزاری است که به مهاجران کمک می کند تا بهترین مکان را برای اسقرار پیدا کنند.

از آنجایی که درصد بالایی از مهاجران شهر های مهمی چون ونکوور و مونترال را برای زندگی انتخاب می کنند، این امکان وجود دارد که آنها فرصت های شغلی مناسبی را در دیگر استان ها از دست بدهند. به عنوان مثال در تورنتو یک کارگردان و یا یک کارگر فنی فرصت های شغلی زیادی را در اختیار دارد در صورتی برای یک مهندس نفت اینگونه نیست.

از سال 2018 سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در حال کار بر روی یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد است که ممکن است زمینه را برای عملی شدن این اپلیکیشن فراهم کند.

ایزابل دوبوئس، سخنگوی IRCC در باره این پروژه گفته است: مهاجران با پیروی از این نرم افزار در معرض فرصت های شغلی بیشتر با درآمد بالا تری قرار می گیرند.

نرم افزار GeoMatch بر اساس  فاکتورهایی مانند سابقه کار، تحصیلات و همچنین خصوصیات شخصی مهاجران می تواند احتمال موفقیت یک مهاجر را در مکان های مختلف کانادا پیش بینی می کند.

تحقیقات نشان می دهد که محل ورود اولیه یک مهاجر نقشی اساسی در شکل گیری موفقیت اقتصادی او دارد. در حال حاضر بسیاری از مهاجران، تورنتو را تنها به این دلیل انتخاب می کنند که تنها مکانی است که آنها در کانادا میشناسند و با توجه حوزه کاری خود امکان دارد که در مکان اشتباهی قرار گرفته باشند. به عنوان مثال، تورنتو از نظر حداکثر درآمد رتبه بیستم را در بین پنجاه و دو منطقه دارد و این بدان معنی است که برای بسیاری از مهاجران، 19 منطقه دیگر وجود دارد که احتمالاً در آن ها درآمد بالاتری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *