آینده شغلی کودکان مهاجر در کانادا

آینده شغلی کودکان مهاجر در کانادا

آمار ها نشان میدهد مهاجرانی که در دوران کودکی به کانادا می آیند، عمدتا تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان می رسانند و درآمدشان بیشتر است.
مرکز آمار کانادا طی گزارشی اعلام داشت که : حدود 70 درصد مهاجرانی که قبل از 15 سالگی به کانادا آمده اند، تا سن 20 سالگی در یکی از مؤسسات تحصیلات تکمیلی کانادا، مشغول به تحصیل شده اند.
در مقایسه ای که بین افراد 25 ساله انجام شد، متوسط حقوق شهروندان کانادایی 29،700 دلار در سال بود؛ اما افراد 25 ساله ای که از کودکی به کانادا مهاجرت کرده بودند، به طور متوسط 30،300 دلار در سال درآمد داشتند. همچنین این رقم برای شهروندان کانادایی 30 ساله، 41،800 دلار در سال بود، در حالی که مهاجران 30 ساله ای که در کودکی به کانادا آمده بودند، 47،400 دلار در سال درآمد داشتند. به عبارت دیگر، کودکان مهاجر سالانه 13 درصد بیشتر از کل جمعیت کانادا درآمد دارند.
در کانادا، سه گروه مهاجرتی وجود دارد:

  • گروه اقتصادی (economic class)
  • گروه خانواده (family class)
  • گروه پناهندگان (refugee class)

بخش عمده مهاجران کانادا از گروه اقتصادی هستند. آنها از طریق برنامه هایی همچون اکسپرس انتری،برنامه های استانی، برنامه نیروی متخصص کبک، و سایر مسیرهای مهاجرتی به کانادا می آیند.

مهاجران «گروه خانواده» ممکن است تحت اسپانسرشیپ همسر، والدین، یا دیگر اعضای خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند و مهاجران «گروه پناهندگان» از کانادا درخواست پناهندگی می کنند.

فرزندان مهاجران «گروه اقتصادی» بالاترین میزان مشارکت در بازار کار کانادا را پس از دوره تحصیلات تکمیلی و همچنین بیشترین دستمزد سالانه را در بزرگسالی داشته اند.

کودکان در «گروه خانواده» و «گروه پناهندگان»، تا سن 23 سالگی درآمد بالاتری را نسبت به همتایان خود در گروه اقتصادی داشتند، زیرا عموماً به جای ادامه تحصیل، مشغول به کار شدند اما از سن 24 سالگی به بعد، هنگامی که اکثر کودکان گروه اقتصادی برنامه های تحصیلی خود را به پایان رساندند، دستمزد آنها نه تنها از همسالان خود در سایر گروه های مهاجرتی، بلکه از کل جمعیت کانادا نیز پیشی می گیرد.

در سال 2018متوسط حقوق کودکان مهاجر دسته اقتصادی در سن 30 سالگی 52.400 دلار درسال بود، در حالی این رقم برای دسته پناهندگان، حدود 41،600 دلار و مهاجرانی که از طریق اسپانسرشیپ خانواده مهاجرت کرده بودند، حدود 40،100 دلار در سال بود.
از آنجایی که مهاجران گروه اقتصادی افرادی جوان و میانسال هستند که تحصیلات، مهارت زبان و تخصص موردنیاز برای رشد اقتصادی در کانادا را دارند پس به احتمال زیاد فرزندان آنها نیز دارای ویژگی های مشابه والدین خود خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *