مناطق دیدنی دانمارک
مناطق دیدنی دانمارک

مناطق دیدنی دانمارک

دانمارک در سالهای اخیر به دلیل روش نسبتاً منحصر به فرد خود در خصوص بهترین سیستم آموزشی، برنامه های زیست محیطی و مراقبت های بهداشتی در جهان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. بر همین اساس این کشور اسکاندیناوی موفقیت های بسیاری در زمینه ای مختلف از جمله سطح رفاه اجتماعی، بهداشت، اموزش در سطح دنیا کسب کرده که منجر به جذابیت بالای این کشور برای مهاجرت و گردشگری تبدیل کرده است.

در دانمارک چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در خارج از خانه وجود دارد. تجربیات طبیعت گردی در دانمارک وسعت و تنوع زیادی دارد. اگرچه دانمارک به دلیل مناطق دیدنی بسیار زیادش، جذابیت زیادی برای توریست ها دارد ما در این مقاله به 12 منطقه دیدنی دانمارک پرداخته و به توضیح مختصری از هر یک می پردازیم.

1-جلینگ (  Jelling)

این شهر کوچک دارای دو قطعه بسیار بزرگ از تاریخ است – سنگ های یادبود جلینگ که قدمت ان به سال 965 بر می گردد. قدیمی ترین این سنگ ها را پادشاه گورام پیر به خاطر یادبود همسرش تیرا برافراشت و بزرگترین آن ها را بزرگ‌ترین آن‌ها را پسر شاه گورام در افتخار مادر و پدرش و بزرگداشت غلبه دانمارک و نروژ بر مسیحیت ایجاد کرد. این مجموعه نخستین تاریخ مکتوب است که نام دانمارک را ذکر کرده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این نمادهای موجود در سنگ ها را در گذرنامه ها دانمارک مشاهده نمایید.

2-  قلعه Trelleborg

امروزه فقط 7 قلعه باستانی وایکینگ وجود دارد. از میان این هفت مورد ، فقط 2 مورد به طور کامل حفاری شده اند و به بهترین نحو در دانمارک محافظت شده است. بازدید از این Trelleborg به شما اجازه می دهد تا ساختارهای باستانی دانمارک را ببینید و آثار باستانی پیدا شده در طی حفاری را در این موزه مشاهده کنید. بازدید از این قلعه اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می دهد اینکه چرا وجود دارد، چه افرادی در اینجا زندگی می کردند، و داستان هایی که قبلاً کمتر کسی شنیده است.

3-  تپه شنی Råbjerg Mile

تقریباً همه قبلاً یک تپه ماسه ای را دیده اند. هیچ چیز خارق العاده و قابل توجه ای در مورد تعداد زیادی ماسه وجود ندارد که تقریباً در همه جای دنیا وجود دارد. اما Råbjerg Mile یک تپه شنی بی نظیر است که سالانه 250،000 گردشگر را به خود جذب می کند و این مکان را به یکی از جاذبه های گردشگری برتر دانمارک تبدیل کرده است. دلیل این امر این است که این تپه شنی در حال حرکت است. هر سال به اندازه 18 متر حرکت می کند و در 300 سال گذشته در حال جابجایی بوده است. Råbjerg Mile تنها تپه متحرک در دانمارک و یکی از بهترین نمونه های جهان است و آن را به مکانی جالب برای بازدید تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *