مزایای تحصیل در آلمان

مزایای تحصیل در آلمان

همونطور که میدونید آلمان یکی از پیشرفته ترین کشور ها در خیلی از حوزه های مهندسی و فلسفی و … می باشد. در این مقاله به مزایای تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی پرداختیم.

 

تحصیل رایگان

در زمانی که هزینه آموزش عالی به دلیل نیاز روزافزون به متخصصان با سرعت در حال افزایش است، آلمان جزء مقاصد تحصیلی است که دانشگاه های آن هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند.این قانون که در اکتبر 2014 به تصویب رسید، بیان داشت که کلیه دانشجویان بین المللی که در یک دانشگاه دولتی در آلمان ثبت نام می کنند ، از پرداخت شهریه معاف هستند. دانشجویان خارجی فقط باید هزینه های اداری مانند هزینه دانشجویی و بلیط حمل و نقل عمومی را بپردازند که در کل نیمسال در حدود 250 یورو است.

تحصیل به زبان انگلیسی

برای تحصیل در آلمان لزوماً نیازی نیست که به زبان آلمانی صحبت کنید. البته یادگیری زبان آلمانی هنوز هم مهم است، زیرا چند سال در این کشور زندگی خواهید کرد با این حال طیف گسترده ای از دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود. بنابراین ، تا زمانی که بتوانید به آلمانی صحبت کنید ، دوره های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

هزینه زندگی پایین

منطقی است که هزینه زندگی در مرکز شهر ها بالا تر باشد اما با کمی مدیریت مالی هوشمند و تغییراتی ناچیز در سبک زندگی، هزینه زندگی دانشجویان خارجی در آلمان کاملا مقرون به صرفه است. اجاره مهمترین نگرانی مالی است که هنگام تحصیل در آلمان مجبور به حل آن خواهید بود. با این حال، گزینه های زیادی در دسترس شما قرار دارد. برای کاهش بار مالی خود می توانید همخونه پیدا کنید و این کار هزینه اجازه را برای شما نصف می کند. به غیر از اجاره هزینه کالاها و خدمات دیگر مانند غذا، امکانات رفاهی، حمل و نقل عمومی و غیره در آلمان زیاد نیست.

کمک هزینه های تحصیلی فراوان

موسسات آموزشی آلمان بر اساس شایستگی دانشجویان کمک مالی و بورسیه زیادی را ارائه می کنند. بنابراین ، اگر دانش آموز فعالی هستید ، می توانید خود را از نگرانی هرگونه مشکل مالی خلاص کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *