لیست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان

لیست مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان که در تاریخ September 18, 2019 آخرین به روزرسانی صورت گرفته است. این لیست گستره وسیعی از رشته ها را شامل می گردد و طیف وسیعی از افراد واجد شرایط این برنامه خواهند شد. از این رو افزایش حداقل امتیاز در این برنامه چندان دور از واقعیت به نظر نمی رسد ولی نکته قابل توجه و مهم این است که پیش بینی می شود ساسکاچوان در هر دوره از انتخاب، اقدام به انتخاب عناوین شغلی با توجه به نیاز بازار کار استان نموده که این مساله خود به خود می تواند شرایط این برنامه را رقابتی تر کند.

لیست مشاغل مورد نیاز استان و همچنین لیست مشاغلی که نمی توانند برای برنامه ساسکاچوان اقدام نمایند را در ادامه دانلود نمایید.

مشاغل نظامند یا به عبارتی رگیولیتد (Regulated) مشاغلی هستند که نیازمند دریافت تاییدیه و عضویت در نظام شغلی مربوطه  استان ساسکچوان می باشند. این مشاغل در ستون مربوط به رگیولیتد با کلمه Yes مشخص شده اند. این پروسه از نظر زمانی حدود 8 ما ه تا یک سال زمانبر خواهد بود و بدون نیاز به مدرک آیلتس امکان پذیر است.

خوشبختانه برای اقدام در خصوص دریافت لایسنس نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد و با داشتن سوابق کاری و تحصیلی می توانید اقدام نمایید.

منظور از مشاغل نظام مند چیست؟

در صورتیکه عنوان شغلی شما نظام مند یا همان regulated باشد، باید برای دریافت مجوز در رشته خود اقدام نمایید. به عبارت دیگر در صورتیکه رشته شما رگیولیتد باشد، بدون مجوز نمی توانید در عنوان شغلی خود در کانادا فعالیت نمایید. پروسه دریافت مجوز در هر یک از ایالت های کانادا متفاوت بوده و سازمان مرتبط نیز گاها تفاوت دارد.

برای نمونه مهندسین و زمین شناسان باید از سازمان APEGS برای دریافت مجوز اقدام نمایند.

اما مشاغلی که نظام مند نباشند، نیازی به این مرحله ندارند به طور مثال تکنسین عمران یا برق جزو مشاغل غیر نظام مند می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *