دلتنگی در کشور خارجی
دلتنگی در کشور خارجی

راهکارهایی برای مقابله با دلتنگی در زمان تحصیل در خارج از کشور

 

1-  دلتنگی امری طبیعی است

🔻 تقریباً هر کسی که وطن خود را ترک می‌کند، پس از مدتی احساس دلتنگی را تجربه می‌کند. نباید اجازه دهید که حس دلتنگی بر شما غلبه کند و فکر نکنید که شما ضعیف هستید.

2-  شما تنها کسی نیستید که در غربت هستید.

🔻مردم اغلب مسائل خود را پنهان می‌کنند. اگر دلتنگ خانه شده‌اید و همه اطرافیان شاد و خوشحال به نظر می‌آیند، به یاد داشته باشید که ظاهر افراد ممکن است فریبنده باشد.

3-  درباره حس دلتنگی خود صحبت کنید

🔻 دانشگاه‌ها خدمات مختلفی به دانشجویان ارائه می‌دهند. برای مثال ممکن است اداره‌ ای ویژه برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی داشته باشند. شاید در صورت مراجعه به آنها، فردی را برای دوستی و هم‌صحبتی به شما معرفی کنند که شرایطی مشابه شما داشته باشد.

4-  مکان‌های دلخواه خود را پیدا کنید

🔻 مکان‌های مختلف شهر محل سکونت خود را که در آن احساس خوبی دارید را پیدا کرده و با دوستان و نزدیکان خود به انجا بروید. حتی یک کافه دنج در جای زیبای شهر هم میتواند حس آرامشی که نیاز دارید را به شما بدهد.

5-  با خانواده و دوستان در ارتباط باشید

🔻 ارتباط با خانواده و دوستان می‌تواند بسیار مؤثر باشد. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی میتوان به صورت تصویری با دوستان و خانواده در هر ساعت شبانه روز ارتباط داشت. نگران این نباشید که این کار شما را بیشتر دلتنگ کند. مرتب با کسانی که بیش از همه دلتنگشان می‌شوید در تماس باشید.

6-  مثبت اندیش باشید

🔻 شرایط بهتر خواهد شد. به یاد داشته باشید که انسان توانایی بالایی در انطباق با شرایط جدید دارد. به آینده روشن خود و فرزندان خود بیاندیشید.

7-  فراموش نکنید که شما انسان شجاعی هستید

🔻 جدا شدن از خانه و سفر به کشوری دیگر برای دستیابی به فرصت‌ها و شرایط بهتر چالش بزرگی است و نشان می‌دهد که شما انسان با اراده‌ای هستید. به خود افتخار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *