با این رزومه تو کانادا کار پیدا کن

با این رزومه تو کانادا کار پیدا کن

 

رزومه کاری شما کلید یافتن شغل در کاناداست. کارفرمایان معمولا صلاحیت شما را بر اساس رزومه ای که ارائه می دهید ارزیابی می کنند. تنها هدف شما از نوشتن رزومه جلب علاقه کارفرما و گرفتن مصاحبه است پس باید به مواردی بپردازید که باعث شود کارفرما باور کند که می توانید به شرکت آنها کمک کنید.

رزومه به ترتیب باید حاوی:

اطلاعات تماس

سابقه کاری

و تحصیلات باشد.

همچنین شما می توانید مهارت های فنی خود را به رزومه اضافه نمایید.

باید در نظر داشته باشید که رزومه شما تنها برای گرفتن مصاحبه از کارفرما است و نیازی نیست که در آن به شرح حال کامل زندگی خود بپردازید. اشاره کردن به نکات برجسته برای شما کفایت می کند. این را بدانید که در مصاحبه وقت کافی برای پرداختن به جزئیات وجود دارد.

به طور کلی کارفرمایان بین 10 تا 30 ثانیه برای بررسی رزومه شما وقت می گذارند پس باید رزومه خود را مختصر و مفید بنویسید. همچنین سعی کنید از قالب های رزومه نویسی کانادایی استفاده کنید. برای پیدا کردن قالب مناسب می توانید از اینترنت کمک بگیرید.

تا میتوانید از نوشتن پاراگراف های طولانی و استفاده از فونت کوچک دوری کنید.توجه داشته باشید که بهتر است فونت و قالب روزمه شما با هم مطابقت داشته باشد.

یک رزومه کانادایی نباید بیشتر از دو صفحه باشد. اگر تجربه کمی دارید یک صفحه کفایت می کند. اگر بیش از ده سال تجربه دارید سه صفحه ممکن است قابل قبول باشد. در رزومه خود جملات اول شخص به کار نبرید (مانند: من مهندس مکانیک هستم)

برای خواندن قسمت دوم این مقاله کلیک کنید 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *