دانشگاه تورنتو
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه مک‌گیل
دانشگاه مک مستر
دانشگاه مونترال
دانشگاه آلبرتا

بهترین دانشگاههای کانادا

1-  دانشگاه تورنتو (Toronto)

🔻  یکی از برترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های کانادا و جهان، بی شک دانشگاه تورنتو است که همچنان امسال هم جایگاه اول را در میان دانشگاه‌های کانادا در اختیار دارد.
دانشگاه دولتی تورنتو امسال با ۳ پله ارتقا نسبت به سال گذشته، در رنکینگ ۲۱ جهان قرار گرفته است

2- دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Columbia)

🔻 از مطرح ترین و برجسته ترین دانشگاه های دنیا در پوینت گری در شهر ونکوور، از استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع است. مکان آن از مرکز شهر ۲۰ دقیقه فاصله دارد، و در همسایگی بسیاری از دریاکنارهای محلی است. دریاکنار رک، از بزرگ‌ترین دریاکنارهای پوشش به اختیار جهان، از این جمله‌اند. پارک منطقه‌ای پاسیفیک اسپیریت با مساحت ۷٫۶۳ کیلومترمربع مانند کمربند سبزی میان شهر و پردیس دانشگاه عمل می‌کند. در عین حال، تصویر کوه‌های پوشیده از درخت به شمال و اقیانوس آرام به غرب، دیدگاه ناحیه را تشکیل می‌دهند.دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از معروف‌ترین و خوشنام‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا می‌باشد. مطابق رده‌بندی معتبر نشریه تایمز در سال ۲۰۱۷، این دانشگاه ۳۶ امین دانشگاه دنیا و دومین دانشگاه معتبر کانادا به حساب می‌آید.

دانشگاه دولتی بریتیش کلمبیا که قدیمی ترین دانشگاه این استان به شمار می‌رود در شهرهای غربی ونکوور واقع شده است و به واسطه وجود فرصت‌های کاری بیشتر و جذب سریعتر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به بازار کار، همچون دانشگاه تورنتو از شهرتی جهانی برخوردار است.

3- دانشگاه مک‌گیل (McGill)

🔻 در لیست برترین دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۱۹، دانشگاه مک‌گیل به عنوان سومین دانشگاه ممتاز کانادایی در رنکینگ ۴۴ جهان هم رده با یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان یعنی دانشگاه فنی مونیخ قرار گرفته است.دانشگاه مک گیل بیش از ۳۰۰ رشتهٔ تحصیلی از جمله پزشکی و حقوق را دارا می‌باشد.

پردیس اصلی این دانشگاه در مساحتی به اندازهٔ ۳۲ هکتار (۸۰ جریب) در پای کوه سلطنتی در مرکز شهر مونترال قرار گرفته‌است. پردیس دوم، پردیس Macdonald با مساحتی به اندازهٔ ۶٫۵ کیلومتر مربع (۱۶۰۰ هکتار) در مزارع و زمین‌های جنگلی در Sainte-Anne-de-Bellevue، در ۳۰ کیلومتری غربی محوطه دانشگاه در مرکز شهر است. اگر چه زبان آموزش، زبان انگلیسی است، اما دانش‌جویان حق دارند برای ارسال هر گونه تکلیف نمره‌ای از زبان انگلیسی یا زبان فرانسه استفاده کنند، به جز زمانی که یادگیری یک زبان مشخص منظور و هدف است. بیش از ۳۴۰۰۰ دانشجو در مک گیل تحصیل می‌کنند که حدود یک ‌پنجم آنان را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

4- دانشگاه مک مستر (McMaster)

🔻 یک دانشگاه دولتی است که در شهر همیلتون استان انتاریو کانادا قرار دارد. این دانشگاه با پردیسی ۱۲۱ هکتار، دارای ۶ دانشکده علوم، مهندسی، بهداشت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و تجارت است. نام دانشگاه از ویلیام مک‌مستر نماینده مجلس سنای کانادا و بانکدار گرفته شده که ۹۰۰ هزار دلار کانادا برای احداث این دانشگاه از خود به ارث گذاشت.
دانشگاه مک‌مستر دارای بیش از ۲۵ هزار دانشجوی کارشناسی و ۴هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی است. بر اساس رنکینگ معتبر QS در سال تحصیلی ۲۰۱۹ دانشگاه مک‌مستر در جدول رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، در کانادا در مقام پنجم و در جهان در مقام ۱۴۶ ارزیابی شده‌است

5- دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

🔻 بر طبق رتبه‌بندی مؤسسه تایمز در سال ۲۰۱۹ دانشگاه مونترآل در رتبه ۹۰ برترین دانشگاه‌های جهان و پنجم کانادا قرار دارد. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۹ که توسط QS صورت گرفته‌است این دانشگاه در رده ۱۴۹ جهان و ششم کانادا رتبه‌بندی شده‌است.
این دانشگاه عالی رتبه فرانسوی زبان که در شهر مونترال استان کبک کانادا واقع شده دارای ۱۶ دپارتمان تحصیلی است.

6- دانشگاه آلبرتا (Alberta)

🔻 دانشگاه دولتی علوم و تحقیقات آلبرتا UAlberta واقع در ادمونتون آلبرتا با رتبه ۱۳۲ جهان، یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ میلادی تأسیس شد. پردیس این دانشگاه در جنوب رود ساسکاچوان شمالی در شهر ادمونتون قرار دارد.

دانشگاه آلبرتا بیش از ۳۹۰۰۰ دانشجو دارد که از آن میان بیش از هشت هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند . این دانشگاه بیش از ۳۶۰۰ کارمند آموزشی دارد (شامل استادها، پژوهشگران پسادکترا و دستیاران آموزش/پژوهش تحصیلات تکمیلی) . از زمان تأسیس دانشگاه تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر از دانشگاه آلبرتا فارغ‌التحصیل شده‌اند. جو کلارک نخست‌وزیر پیشین کانادا و ریچارد ادوارد تایلور نظریه‌پرداز سرشناس فیزیک و دریافت‌کننده جایزه نوبل در فیزیک از جمله فارغ التحصیلان سرشناس دانشگاه آلبرتا هستند. دانشگاه آلبرتا جزو پنج دانشگاه برتر کانادا و ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *